måndag, mars 07, 2016

Diagnos: strypt - Peter Gissy

"En tidig morgon exploderar en sprängladdning i Göteborgs hamn en man faller offer för ett blodigt attentat. Den sista som har kontakt med honom innan han avlider är akutläkare Robert Krüger vid Sahlgrenska sjukhuset.

Deras hastiga möte får dramatiska konsekvenser för Krüger. Inom kort dras han in i en desperat polisjakt på en kallblodig mördare och flera personer går en skoningslös död till mötes. Gemensamt för offren är att de har något som mördaren vill åt.
Kriminalinspektör Mia Baltzarsdotter och hennes kollegor vid våldsroteln går en hård kamp mot klockan i sina försök att hitta gärningsmannen.

Till polisens hjälp finns Robert Krüger, men hans situation blir alltmer utsatt och till sist är det han som befinner sig i mördarens skottlinje."

Den här boken har legat i bokhyllan i flera år. Köpte den från något jultidningsföretag för länge sedan, men det har inte blivit av att läsa den förrän nu. Ingen förlust egentligen, då jag inte lyckas komma in i boken innan den är slut. Jag kunde läsa 50 sidor, lägga ifrån mig boken för natten, och ta upp den dagen efter och inte ha en aning om vad som hade hänt... Nu när jag har läst färdigt boken, har den lämnat väldigt få spår i mitt minne! Vad jag förstår är detta en serie, av en författare som skrivit andra serier också. Den här boken ger dock ingen mersmak att läsa någon mer av böckerna, tyvärr.

Betyg:
1av 5

Bokfakta:
Författare: Peter Gissy
Förlag: Semic
Antal sidor: 304
Utgivningsår: 2007-06-05


Inga kommentarer: