söndag, maj 06, 2012

Svensson Svensson - I nöd och lust

"Gustav och Lena Svensson står inför sin 30-åriga bröllopsdag, men Lena orkar inte med Gustav längre utan vill att de ska skiljas. Det enda Gustav gör är att titta på sport, vilken sport som helst och ger inte Lena någon uppmärksamhet alls. Gustav däremot tycker att allt är toppen och tycker inte att de kan ge upp bara en vecka innan sitt jubileum. Lena ger Gustav en absolut sista chans och de åker iväg på en kärleksweekend där Gustav ska få bevisa att Lena är viktigare än fotboll och TV. Men på hotellet dyker fotbollslegenden Tommy Franzén upp och ställer allt på sin spets."

Jag har älskat Svensson Svensson sedan TV-serien gick för många år sedan. Nu böev jag så glad över att det har kommit en ny film...en film där de firar 30-årig bröllopsdag. Eller firar, de ska fira...förhoppningsvis. Man vet ju att allt inte är så himla enkelt när Gustav Svensson är inblandad och framför allt inte om det råkar finnas fotboll med också!
Filmen är helt ok, inget jag förväntade mig varken mer eller mindre av. Man får sina skratt, och man får sucka åt  Gustav och hans planeringar hit och dit, precis som det ska vara. En lagom film att titta på en söndag när man inte har något att göra, utan bara vill ligga i soffan och slippa tänka.

Betyg:
4 av 5

Filmfakta:
Regissör: Leif Lindbom
Skådespelare: Allan Svensson, Peter Dalle, Suzanne Reuter, Torkel Petersson, Marie Robertsson, Peter Schildt, Cecilia Hjalmarsson Milldoff, Axel Andersson, Daniel Träff, Ralf Edström

DVD-premiär: 2012-04-04
Speltid: 81 min
Åldersgräns: Barntillåten

1 kommentar:

Lena sa...

Har också sett denna och tycker också att den var okey...men inte en riktig toppfilm. Ungefär vad jag förväntat mig.