fredag, mars 18, 2011

Kvinnans guide till mannen/Mannens guide till kvinnan - Noomi Hebert, Lena Ollmark


"Vad menar hon när hon frågar om hon ser tjock ut i den där klänningen? Och vad menar han när han säger att han inte är rädd för att prata om känslor? Vad försiggår där inne under ytan på mannen eller kvinnan i ditt liv? Har du alltid undrat? Här är boken med svaren på det största mysteriet i livet - hur funkar de egentligen?
Läs och lär om kvinnans och mannens åldersstadier, om kommunikationsvanor och kroppsfunktioner och inte minst om hur de tänker och alla underligheter de faktiskt tror på och sysslar med.

Vad mannen säger:
- Jag är inte rädd för att snacka känslor.
Och vad han egentligen menar:
- Jag snackar gärna om hur det känns att bryta benet och bränna sig på maneter.

Vad kvinnan säger:
- Ser min rumpa stor ut i den här?
Och vad hon egentligen menar:
- Jag vill gräla. "

Den här boken får mig att känna igen mig i såväl kvinnodelen som känna igen min man i mansdelen. Det är väldigt stereotypiska beskrivningar, men de är roliga, och de bygger faktiskt på viss sanning! Det är underbart att läsa om det hur det kvinnliga skvallret uppkommer t ex. Hur en fjäder verkligen blir en höna!
Riktigt roligt och träffsäkert och passar såklart att läsas av båda könen!


Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Noomi Hebert, Lena Ollmark
Förlag: Semic bokförlag
Utgivningsår: 2007-09
ISBN: 9789155235710

Inga kommentarer: