söndag, januari 02, 2011

Nytt år!

Då har 2010 övergått till 2011, och det är dags att summera förra årets läsvanor. Det blev inte lika många böcker som jag brukar läsa, men det beror ju på att jag fick barn för nästan exakt 1 år sedan. Jag visste redan på förhand att läsningen skulle minska under 2010. Trots det lyckades jag ändå få ihop 61 böcker, så det är ändå ett snitt på 1,17 böcker/vecka. Ganska bra ändå med andra ord!
Lite statistik måste jag ju fixa till såklart:
Totalt antal lästa böcker: 61 (1,17 böcker/vecka)
Kvinnliga författare: 33 böcker (54,1 %)
Manliga författare: 21 böcker (34,4%)
Blandat (fler än en författare): 7 böcker (11,5%)
Svenska författare: 45 böcker (73,8 %)
Utländska författare: 16 böcker (26,2 %)
Mest lästa författare: Martin Widmark 3 böcker, Lotta Thell 2 böcker

Hela listan på de lästa böckerna hittar du om du klickar på 2010 ute i högra marginalen.

Det här året har hittills börjat med 2 utlästa böcker. Den ena dröjer det ett tag till innan ni får veta vad jag tyckte; Alex Schulmans nya bok som kommer ut den 26 januari, men Offerrit kommer ni kunna läsa om nu! Nu återstår det att se om 2011 också blir ett bra läsår!

Inga kommentarer: