söndag, december 19, 2010

Böcker i jul?

Jag brukar aldrig ha några särskilda böcker som jag önskar mig i julklapp, men i år finns det två jag önskar mig: Morgan Allings och Robert Gustavssons biografier. Den förstnämnda är jag tämligen säker på att min granne och vän kommer att köpa och ge mig =). Hon har frågat flera gånger "vad-var-det-nu-igen-han-hette".
Jag har som vanligt köpt böcker till min omgivning också. Victor kommer få senaste boken om Halvan Här kommer rymdskeppet (den här boken hittade han såklart på bibblan igår, och var tvungen att låna...så typiskt). Simone kommer få nya Lasse-Maja-boken Sjukhusmysteriet eftersom hon tycker att Lasse-Maja är jättebra, och de här böckerna innehåller perfekt med text för henne! Axel får en bok med Molly Mus, en så kallad barnvagnsbok som kan sättas på vagnen. Maken får två böcker i Knasenserien, och Paulina får första boken i en fransk serie med serieböcker som heter Lou (som jag tror är perfekt för en 10-årig tjej) och senaste boken i serien om Nelly Rapp. Förhoppningsvis blir alla lika glada åt sina hårda klappar! Jag hoppas också att min kära familj köper någon mer bok till mig i present, men det är väl knappast troligt, så därför har jag sett till att jag har köpt lite böcker själv. Robert Gustavssons bok får jag väl köpa efter jul =)!

Inga kommentarer: