lördag, mars 06, 2010

Raseri - Richard Bachman

När jag var i tonåren läste jag väldigt mycket av Stephen King, men det finns ett fåtal böcker kvar som jag missade då. Alla böckerna av hans alias Richard Bachman till exempel.
Nu har jag läst Raseri, och tyvärr måste jag säga att jag blev ganska besviken på boken. Jag tycker inte alls att det är någon Stephen King-klass på det. En ganska medelmåttig historia som utspelar sig i ett klassrum där Charlie Decker tar sina klasskamrater som gisslan. Han skjuter två lärare också.
Hela gisslandramat är egentligen något helt annat än vad det verkar från början. Decker vill egentligen inget illa med gisslandramat.
Jag gillar Kings "vanliga" böcker alldeles för mycket för att jag ska tilltalas av detta, tyvärr.

Betyg:
2 av 5

1 kommentar:

nilla|utanpunkt sa...

Jag har bara läst några få King, men funderat på fler. Inser att jag hittat rätt guide i den djungeln ;-).