söndag, november 22, 2009

Rik, frisk & lycklig - Anna-Karin Elde

"Äntligen en ny Elde! Efter de formidabla framgångarna med Om ingen nyper mig i rumpan snart så går jag hem och Var ska man lägga näsan om inte i blöt? får alla vi som längtat efter Anna-Karin Eldes skarpvässade penna nu vårt lystmäte. I den nya boken kåserar hon kring glappet mellan livet som det borde vara och den något bistrare verkligheten. Rik, frisk & lycklig häcklar ömsint såväl åldersnojor som motions- och hälsokosthysteri, utseendefixering och trötta samboförhållanden."

Hittade den här boken på second hand-butiken när jag var och tittade efter fynd igår. Eftersom jag har läst andra böcker av samma författare, så köpte jag böckerna jag hittade utan att titta i dem eller ens läsa baksidetexten.
Tog den här boken med mig till badkaret idag när jag skulle ta ett varmt bad. Boken är som Eldes andra böcker, med enkla illustrationer och ofta finurliga bildtexter.
Eftersom det bara är en illustration per uppslag i boken behövde jag inte vara i badkaret länge innan boken alltså var utläst. Helt ok humormässigt, var även denna bok.

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare: Anna-Karin Elde
Förlag: Wahlström & Widstrand
Antal sidor: 87
Utgivningsår: 2005-12
ISBN: 9789146212911

1 kommentar:

Linnea sa...

En av mina favoriter när det kommer till humorböcker! :D