fredag, november 06, 2009

Natt på muséet 2


"Tillsammans med många av de kända ansiktena från första filmen och ännu fler nya bekantskaper, rusar vår käre museivakt genom natten för att ställa allt tillrätta. Den här gången utspelar sig handlingen på världens största museum, Smithsonian Institute. Möt romerska fältherrar med attityd, amerikanska presidenter med humor, dinosaurier som sliter sig, statyer som får liv, indianer som slåss för sitt land - När ljuset släcks börjar äventyret."

Barnen hade sett fram emot att få se den här filmen, och vi tittade på den tillsammans hela familjen, då vi alla gillade ettan. Att man gillade ettan gjorde ju inte att man nödvändigtvis tyckte om den här, tyvärr.
Ärligt talat hade jag väldigt svårt att hålla mig vaken tidvis under filmen, och jag tyckte mest att den var seg och trist. Detsamma tyckte övrig vuxen publik. Sonen på 5 år gillade filmen så mycket att han såg den 2 gånger på raken dagen efter också (jag satt med och tittade och hade återigen svårt att hålla mig vaken under filmen).
Här visar man verkligen att uppföljare sällan är en speciellt bra idé på storsäljare!

Betyg:
1 av 5

Filmfakta:
Regissör: Shawn Levy
Skådespelare: Ben Stiller, Owen Wilson, Amy Adams
Speltid: 105 min
Åldersgräns: 7 år
Releasedatum: 2009-10-28

Inga kommentarer: