onsdag, september 09, 2009

Wallander - Kuriren



"En MC-förare hittas mördad och polisen finner spår som leder till traktens MC-klubb. Klubben anlitar våghalsiga MC-kurier för att smuggla narkotika över Öresundsbron. När allt pekar på att offret var en av dessa kurirer förstår Wallander att det finns krafter utanför MC-klubben som har planer på att ta över narkotikamarknaden i regionen. Det är först när Wallanders kollega, Isabell blir brutalt överfallen i sitt hem som han förstår hur långt dom är villiga att gå för att uppnå sina mål."

Det här är den 16:e Wallanderfilmen, och tyvärr en av de sämre jag har sett. Jag tyckte inte alls att den var speciellt spännande, eller ens intressant temamässigt. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att den inte tilltalar mig, kanske är det att det är lite för mycket sammanhang som är lite för overkliga för att det ska kännas bra.

Betyg:
2 av 5

Filmfakta:
Skådespelare: Krister Henriksson, Lena Endre, Nina Zanjani, Mats Bergman, Sverrir Gudnasson, Douglas Johansson, Fredrik Gunnarsson m. fl.
Åldersgräns: 15 år
Speltid: 91 min
Releasedatum: 2009-07-22

Inga kommentarer: