onsdag, september 09, 2009

När Lucy Sullivan skulle gifta sig - Marian Keyes

"När Lucys arbetskompisar går till en spåkvinna, följer hon med för att få sig ett gott skratt. Hon blir inte särskilt imponerad när mrs Nolan spår att hon inom ett år ska traska uppför altargången. Inget kunde vara mer fel. Lucy är inte den typen och hon har ju inte ens en pojkvän. Men när de andras spådomar börjar slå in en efter en, blir hon mer och mer fundersam..."

Hittade ingen bild på den här och orkar inte springa iväg och fotografera den, så ni får leva med ett bildlöst inlägg.
Den här boken läste jag när jag läste Chic lit-kursen under sommaren. Eftersom jag tänkte skriva om vikt- och kroppsfixering i min tenta så tyckte jag att det måste passa bra med en bok där huvudpersonen ska gifta sig...
Det är bara den andra boken av Keyes som jag läser, men inte heller den här gången imponerade hon på mig. Jag kan inte alls tycka att det här är bra, eller ens läsvärt. Ärligt talat så gav jag upp boken efter ett tag och bara skummade igenom den. Det här är inget som tilltalar mig alltså!

Betyg:
1 av 5

Bokfakta:
Författare:
Marian Keyes
Förlag: Panpocket
Utgivningsår: 2004-04-22
Antal sidor: 527

Inga kommentarer: