tisdag, augusti 25, 2009

Pocket & Prassel 3,0

Här kommer mina svar på frågorna till Pocket & Prassel 3,0. Förhoppningsvis ska det bli lättare för min hemlige bokvän att hitta på något till mig ;).
Angående böcker:
* Favoritgenre?
~Jag läser helst deckare, men just nu är jag inne i en period då jag gärna läser lite mer lättsamt. Gärna krönikor/kåserier eller bara roliga/dråpliga böcker.
* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?)
~Jag tror inte jag har någon speciell favoritförfattare. Majoriteten av författare jag läser är svenska. Inte av någon speciell anledning, utan att det bara blivit så. Svenska (manliga och kvinnliga) deckarförfattare är nog favoritförfattare generellt.
* Genre eller författare som du är nyfiken på?
~Ja, deckare är ju det som tilltalar mig mycket.
* Genre eller författare som undviks på liv och död?
~Sci fi gillar jag inte. Inte heller böcker som är historiska draman. Jag brukar undvika att läsa författare som t ex Ranelid och Guillou.
* Läser du på andra språk än svenska?
~Jag kan läsa på engelska, men läser helst på svenska. Jag läser en hel del kurslitteratur på engelska så det känns som om det räcker med det.
* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst?
~Ute i högra menyn finns det listor på mina olästa böcker i min bokhylla, på böcker jag läst i år och på böcker jag läst sedan 2006 när bloggen startade. De är relativt uppdaterade (fattas ett fåtal titlar på varje lista tror jag, men det är allt).
* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker?
~Det funkar jättebra för mig, så länge böckerna är hela.
Angående prassel:
* Eventuella allergier?
~Nej. Däremot är jag gravid just nu, och har mina små nojjor...
* Favoritgodis?
~Ja, det var ju det där med graviditeten, då. Lakrits är det som gäller just nu! Salmiak och saltlakrits (gärna lakrits med salmiakpulver i) är det jag blir mest sugen på!
* Naturgodis - ätbart eller oätligt?
~I normala fall är det gott, men nu...nej, nu är det oätligt...
* Favoritsnacks?
~Jag har inget. Jag är inte så förtjust i snacks. Jo, förresten; ölkorvar är gott.
* Kaffe eller te? Vilken smak?
~Dricker inget av det för tillfället. Har total avsmak för båda.
* Kryddar helst med?
~Curryblandningar, eller pepparmix.
* Vad tycker du verkligen inte om?
~Ja, det är väl kaffe och té just nu. Surt godis klarar jag heller inte av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjo!

Det här blir en utmaning, varken deckare eller lakrits är min grej, men jag ska verkligen försöka göra dig nöjd ändå!

// din hemliga bokvän