söndag, augusti 16, 2009

Berdorfblondiner - Plum Sykes


"Glitter och glamour, champagne och Chanel... Låt dig förföras av denna smygtitt in i en värld av lyx och flärd där New Yorks rika och bortskämda societetsflickor, Park Avenue-prinsessorna, lever. Följ deras vilda framfart i jakten på den stora kärleken, d.v.s en PH (Prospective Husband) och de perfekta Chloéjeansen (à 3 000 kronor paret).Hur ska det gå för bokens hjältinna, omtalad enbart som Moi, som tror att vodka ingår i kostcirkeln och som placerar glamour överst bland de tio budorden?"
Den här boken ingick i den Chick lit-kurs jag har läst nu under sommaren. Det var den enda obligatoriska skönlitterära bok vi skulle läsa.

Jag hade inga förväntningar alls på den innan jag läste den, men trots det tyckte jag inte att det var någon höjdare precis. Boken handlar enbart om hur man ska få tag på den rika killen som kan köpa just den speciella diamanten, och hur man ska se ut. Överdrivet, visst, men nej, det tilltalar inte mig alls.

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare:
Plum Sykes
Förlag: Norstedts förlag
Utgivningsår: 2007-10
ISBN: 9789172638716

1 kommentar:

Amy sa...

Jag gillar chick-litt i vanliga fall, jag ser det som enkel underhållning där jag inte behöver fundera så mkt, men jag hatade Bergdorf blondiner. Ingen bra bok!!