måndag, juni 08, 2009

Svar på Sommarpåse lyx-frågor

Äntligen drar Sommarpåse Lyx igång, och min hemlige bokvän har ju redan varit inne och sagt hej. Här kommer svaren på de frågor som hon vill ha svar på:

* Har du någon önskebok?
~Nej, det har jag inte.

* Vilken är den bästa bok som du har gett bort?
~Jag ger sällan bort böcker i present (annat än i dessa pocketbyten), av den enkla anledningen att ingen i min bekantskapskrets gilar böcker lika mycket som mig!

* Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker?
~Absolut!

* Läser du på andra språk än svenska?
~Ja, på engelska, men eftersom majoriteten av min kurslitteratur är på engelska så läser jag helst skönlitteratur på svenska.

* Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?)
~Jag lyssnar i mobilen (Storytel) och på datorn ibland. Det blir både CD och Mp3.

* Vad tyckte du om att få i paket då du var liten?
~Leksaker! Dockor, Barbie och tillbehör, dockskåpssaker, pennor, filmisar.

* Har du gett bort något i present, som du egentligen själv skulle ha velat ha?
~Det har jag säkert gjort, men inget jag kan minnas så här på rak arm.

* Vilken slags smycken gillar du?
~Just nu använder jag inga andra smycken än min näspiercing och vigselringar.

* Samlar du på något?
~Nja, inte direkt. Tidigare samlade jag på delfiner i alla former, men det är inget jag gör aktivt längre (även om det händer att jag får en och annan delfin då och då).

* Annan sysselsättning - än att läsa böcker?
~Vara med barnen, titta på film (deckare eller komedier) eller sticka och virka brukar jag försöka få in i vardagen. Baka är ju också ganska kul faktiskt!

* Vad gör du en perfekt sommardag?
~Förmodligen ingenting! Sitter och löser korsord (visst, ja, ännu en sak jag gör då och då när jag inte läser böcker), slappar i solen och dricker svalkande drycker!

* Favoritfärg?
~Svart och blått

* Favoritland?
~Grekland

* Favoritfilm och favoritteveserie?
~Jag har faktiskt inga. Jag gillar så många filmer, och när det gäller TV-serier tittar jag mest på dokumentärer...och House.

* Var föddes du?
~På BB i Linköping

* Vilken plats på jorden gillar du bäst?
~Hemma med min familj.

* Är du allergisk mot något?
~Nej

* Favoritgodis?
~Ja, det där är lite svårt just nu eftersom jag är gravid... Cravings var det, ja. Mörk choklad har jag insett att det inte alls funkar just nu. Inte heller sånt med fyllning. Lakrits blev jag sugen på nu, så det skulle gå, och i lördags åt jag ju av typ Plopp, Center och annan mjölkchoklad. Även winegum går bra.

* Favoritdrink eller favoritdryck?
~Ja, återigen så lever kroppen ett eget liv, så kaffe funkar inte alls. Té vet jag inte, jag har inte testat, men jag kan bli sugen på fruktiga téer. Såna som jag inte brukar gilla annars ;).
Alkohol har jag inte druckit på många år, och Pepsi max eller mineralvatten dricker jag annars. Och Sprite zero. Mineralvatten har jag fått lite svårt för nu, dessvärre.

* Rent allmänt så gillar jag....
~Det mesta! Jag är ganska lätt att göra nöjd...när jag inte är gravid i alla fall!

* Rent allmänt så ogillar jag...
~Ja, just nu är det väldigt mycket. Plötsligt så luktar vårt sköljmedel och vissa tvålar något grymt vidrigt... Jaja, det är övergående, som tur är!

Att jag är gravid får inte skrämma dig, hemliga bokvän. Jag är ändå väldigt lätt att glädja! Jag älskar överraskningar och har aldrig varit missnöjd med några pocketbyten, och är tvärsäker på att jag inte kommer bli det nu heller!

1 kommentar:

Amoroso sa...

Härligt med din graviditet! Grattis och hoppas du haft en skön midsommar!