måndag, april 27, 2009

Nya böcker

Jaha, då har jag fyndat lite nya böcker på loppis igen. Hittade inte fullt så många böcker som jag brukar göra, men 5 böcker hade jag plockat ihop...tills jag kom till kassan och fick veta att jag fick en bok till för det fascila priset av 15:-. Nu vill jag veta om ni läst någon eller några av dem, och vad ni i så fall tyckte om den/dem.
Böckerna är:
  • B-ställningar - Bodil Malmsten
  • De goda systrarna - Leif Davidsen
  • En fröjdefull jul - Viveca Lärn
  • I lögnens spår - Ann-Christin Hensher
  • De hängda rävarnas spår - Arto Paasilinna
  • Priset på vatten i Finistère - Bodil Malmsten

7 kommentarer:

enAnnan sa...

Bodil Malmsten är en av mina favoriter ALLTID så där har du gjort fynd. Jag har läst allt av henne och jag gillar allt. Hon har framförallt ett underbart språk. Och Finistere böckerna är favoriter hos mig!
Har du sett hennes blogg??
http://www.finistere.se/

Läs dessa fort! Och njut. :)

Bim HD sa...

Hm, Bodil Malmsten säger jag alltid att jag måste läsa något av. Hittar dock aldrig något till bra pris :(
Viveca Lärn, gillar jag inte...
Arto Paasilinna - hiskeligt svårt för... tom försökt med ljudbok, gick än sämre. Valt fel böcker kanske?
Den andra känns igen till namnet, kan dock inte erinra mig någon jag läst...
Må så grankott...

Boktokig Eva Boström sa...

Nej, tyvärr har jag inte läst någon av dessa.

Kerstin sa...

Hej! Angående Giles Blunt. Du behöver nog inte läsa dom i ordning om du inte bryr dig om John Cardinals privatliv =) Det är inte dominerande i handlingen.

Men om du läser den sista boken där hans fru faktiskt dör och sen läser de andra så kanske det blir konstigt.

//Kerstin

Lena sa...

Visst är det härligt att loppisfynda böcker till bra priser. Har tyvärr inte läst någon utav dessa. Arto Paasilinna har jag tänkt läsa någon gång, men ännu har ingen av hans böcker hittat till min bokhylla. Har å andra sidan så himla många böcker som står där och väntar på att bli lästa så jag får nog ta dem först.
....Lena

sinnombre sa...

Hola, perdón si comento por acá, solo estoy pasando a saludar y también para invitarte a que pases y veas mi blog a ver si encuentras algo de tu agrado y si te gusta intercambiemos enlaces, una suerte de fucionar dendritas o algo asi diria yo,je.
Saludos y hasta la proxima.

Carina sa...

Bodil är bäst