onsdag, april 15, 2009

Julafton!

Jag är täppt i hela huvudet och har världens huvudvärk som inte ger med sig. Ändå åkte jag till skolan för att försöka komma fram till lite nytt på C-uppsatsen. Kände mig rätt seg och mör när jag vände kosan hemåt strax innan lunch.
När jag kom hem märkte jag att posten hade kommit. Det var inte vad som helst utan rena guldgruvan i min brevlåda! I brevlådan låg inte mindre än 3 vadderade kuvert, och en veckotidning!!! Julafton!
2 av de vadderade kuverten visade sig vara från mina två hemliga bokvänner (det tredje var till äldsta dottern, premier för någon tidning hon prenumererar på).
Jag slet upp de välfyllda påsarna och log när jag sett innehållet. Kära hemliga bokvänner! Har ni pratat ihop er, eller? Era paket kompletterade verkligen varandra helt underbart!

Vi börjar med den första jag öppnade. Pocketbyte mini.
Det här fanns i paketet:

Det är en bok, jag aldrig hört talas om, men som verkar vara sjukt rolig; Alla familjer är psykotiska av Douglas Coupland. Till det var det ett handskrivet brev, 2 ansiktsmasker och 2 påsar hudlotion. Helt perfekt!


I nästa påse, som var från min hemliga bokvän i Pocket & Trix, hittade jag följande:



Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross, (en bok jag redan har, men det gör inget, nu blev jag påmind om att läsa den), badconfetti, scrubhandskar, ett härligt kort, godis (som jag delar med mig till barnen, eftersom min hemliga bokvän skickade tre likadana mjölkchokladgodisar), och ett jättefint hjärta som är en magnet. Är den gjord av min hemliga bokvän tro? Superfin är den i alla fall, och pryder nu kylskåpet.


Förstår ni varför jag funderar på om mina hemliga bokvänner har pratat ihop sig? Gissa om jag ska lyxa till det i badkaret så fort jag skrivit färdigt det här?!


Ett stort och varmt tack till mina hemliga bokvänner för era paket! Ni är helt underbara!
Och så ett svar på hemliga bokvännernas frågor (ja, de sa samma sak båda två); Nej, det gör inte ett dugg att era paket är "sena"!


Pussen & Kramen
/Ango

4 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Om dina hemliga bokvänner har pratat ihop sig så är jag väldigt imponerad över hur de har lyckats hitta varandra utan att röja sig! Skickligt gjort! Och om de inte har pratat ihop sig: Himla lyckat!
Ändå. ;-)

Lotta - hyllan sa...

Vad fina paket! Jag väntar spänt på mitt...

Din mini-bokvän sa...

Jag lovar, vi har inte pratat ihop oss! :) Kul att du gillade paketet!

Boktokig Eva Boström sa...

Vad tråkigt att du är sjuk! Hoppas det går över snabbt!

Ser att dina val av påskböcker var två höjdare!!! Vad kul!