fredag, april 17, 2009

Bokbeställning

Fick avi om ett paket att hämta ut idag, och traskade iväg till utlämningsstället och insåg att det var ett paket med BÖCKER.
Inte mindre än 11 (!!) böcker låg i paketet. Följande var det:
* Kungamordet - Holst
* Sopa lagom - Carling
* Ännu en jävla natt i Suck City - Johansson
* Efterskalv - Dahl
* Bittert arv - Desai
* Ett välsignat barn - Ullmann
* Den jag aldrig var - Axelsson
* Finns det liv på mars? - Edefeldt
* Skuggan i vattnet - Frimansson
* Ulrikas sista strid - Lytsy
* Nattfåk - Theorin

Jag vet att flera av böckerna är topplisteböcker, men jag vill ändå ha kommentarer. Vilka gillade ni? Någon som är en kanonbok? Någon som är riktigt usel?

7 kommentarer:

Bim HD sa...

Åh, vem vill inte ha ett paket - stort - med böcker i lådan... duger med ett litet också ;)
Hm, tror de där gått mig förbi, helt. Eller möjligen har Efterskalv varit här på besök, eller finns i ngn hylla, hm. Men, där är ju de flesta bra...
Må så grankott... ngn som själv känner det som om det är räkningar mest i lådan, tyvärr...

Spirea sa...

Hm. Har tyvärr inte läst mer än Edelfeldts av dem du listat. Tyvärr måste jag säga att den inte lämnade några som helst spår. Tror inte jag förstod syftet med den at all. Men du läser den snabbt och lätt - inget fel på språket. Och kanske passar den dig bättre än den passade mig!

Unknown sa...

Nattfåk är riktigt bra. Jag har precis läst ut den.

Ango sa...

Bim HD:
Jag har läst en bok av Dahl tidigare, och den gillade jag inte något vidare. Jag hoppas jag gillar den här (och Mysterioso som också står i bokhyllan).
Räkningar, ja. Usch, det borde vara förbud mot sådana ;).

Spirea:
Synd att boken inte gav några bestående intryck. Positivt i alla fall att språket var bra.

jenniemalmberg:
Nattfåk verkar många gilla. Jag gillade Skumtimmen så jag har ganska höga förhoppningar om den här också.

Kram
/Ango

snowflake sa...

Jag gillade Edelfeldt när jag läste den. Inget livsavgörande, men en bra berättelse.

Boktokig Eva Boström sa...

Håller med om att Nattfåk är bra! Finns det liv på mars? påbörjade jag en gång, men jag minns inte varför jag inte läste klart den. Bittert arv har du ju redan sett vad jag tyckte om. :)

Boktokig Eva Boström sa...

Äsch, skulle ju skriva att... jovisst är det kul att läsa författare som är från andra delar av världen än det man vanligen brukar läsa!!!