torsdag, januari 01, 2009

Den öppna gylfen - Per Gustavsson

"Jag glömmer aldrig första gången jag besökte min flickväns familj. Vi åt middag. Då upptäckte jag att gylfen var öppen. De vita kalsongerna lyste genom öppningen. Vad pinsamt! När jag försökte dra upp blixtlåset i gylfen, utan att någon såg vad jag gjorde, blev det bara än värre.
I den här boken berättar jag också om andra pinsamma händelser. Och om konstiga saker som har hänt. Ja, det händer så mycket underligt att man knappt tror att det är sant. Nu ska du få höra!"

2008 års sista bok blev en bok med vandringssägner. Boken är kort och lättläst och man har hört alla historierna tidigare. Det som alltid förknippas med vandringssägner är att de påstås vara sanna och har hänt berättarens grannes, brors mosters pojkvän, typ.
I den här boken berättas alla historier på ett "personligt" sätt. De berättas inte bara rakt upp- och ner, utan förmedlas på det sätt man hör någon annan berätta dem. Väldigt underhållande alltså!

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare:
Per Gustavsson
Förlag: LL-förlaget
Antal sidor: 105
Utgivningsår: 2006-08
ISBN: 9789170530913

Inga kommentarer: