måndag, november 10, 2008

Pocket & Prassel 2,0 - sista bytet

Idag drällde det in massor av "stora paket-avier" i brevlådan, och eftersom jag bara visste vad den ena kunde tänkas vara (böcker) så var det spännande att åka iväg och hämta sakerna.
Den ena avin var på ett Pocket & Prassel-paket från min hemlige bokvän. Det var jättekul att hon gjort ett tema på "norrland" (får jag säga så?). Jag vet ju att hon bor väldigt mycket mer norröver än vad jag gör. Längre norröver än jag någonsin varit i Sverige (tyvärr).
Paketet bestod av Lingonté (hur gott låter inte det?), en påse älgkorv, två böcker och ett kort med lingon på.
Nu måste jag få berätta hur underbart roligt det här paketet var:
-Vi börjar med téet. Jag har inte sett det här téet förut, vilket är extra kul. Med smak av lingon och grädde låter supergott! Det här ska testas ikväll!
- Älgkorven! Jag ÄLSKAR rökta och torkade korvar. Det är så supergott. Jag och sonen åt upp korvarna i smyg...
- Boken Lappskatteland är skriven av Annica Wennström. Jag gillar Wennström! Jag älskar de tre böckerna hon skrivit tillsammans med Eva Swedenmark. Nu ser jag fram emot att få läsa en bok som hon skrivit på egen hand.
- Boken Fördömd är skriven av Johanne Hildebrandt. Jag skrev ju för ett par inlägg sedan om Hildebrandts bok Älskade krig, att jag gillade boken jättemycket och vill läsa mer av henne!
- Kortet... Min hemlige bokvän avslöjar sig såklart inte...men hon slänger ut en ledtråd. Att hon vet vem jag är sedan tidigare. Att vi "känner" varandra via ett föräldraforum på nätet. Va? Får man göra så? Sätta en hel myrstack i huvudet på mig? Nu kommer jag inte få en lugn stund förrän jag lyckats lista ut vem det är ;-).
Tack hemlige (inte så länge till) bokvän! Det har varit jättekul att få dina paket! Så himla kul att ha fått stifta bekantskap med författare och böcker jag inte känt till sedan tidigare!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, nu är du allt bra nyfiken! :-) kul att du gillade paketet!

Ango sa...

Gissa om jag är nyfiken! Jag har kikat lite på bloggarna som är med i bytet, och den första jag valde hade en ägarinna, precis lika gammal som mig (25+ ;-)) som bodde i Kalix. Sammanträffande? Vet inte! Om det är du, det kan jag inte svara på. Det var ju inget avslöjande om barn i profilen (tyyyypiskt, som sonen skulle sagt). Det ska bli jättespännande att få veta vem du verkligen är!

Kram
/Ango

Barbro sa...

Eftersom du verkar tycka om både lingonté och älgkorv, dessutom vara nyfiken på "Lappskatteland".
Den boken har även jag, men har inte hunnit att läsa den än.

Till på köpet är intresserad av författare och böcker som du inte har känt till förut, måste jag plita ner dessa rader.
Jag har skrivit boken "Pintorparhäxans elev", utgiven för någon månad sedan, på Ord & Visor förlag.
Den handlar i korthet om en pojke, Sverker, 10 - 14 år som 1926 - 1930 tvingades gå skola på instutionen Arbetsstugan i Arjeplog, på grund av avstånden och de dåliga färdvägarna. Jag har fått så otroligt fina recensioner och kritik för boken och den finns beskriven på min blogg.
Titta in där, ifall det verkar intressant.

Ango sa...

barbro bäcklund:
Vad spännande! Jag har lagt boken till önskelistan på Adlibris, för den lät absolut som något jag skulle gilla!
Kikade in en snabbis i din blogg, ska återkomma när jag har mer tid att kika, och jag kunde konstatera att det fanns massor av underbara bilder från vår norra del av landet. Det är fantastiskt vackert där, och jag har faktiskt börjat nära en dröm om att flytta långt norröver. Vem vet vad som händer i framtiden!

Kram
/Ango

Barbro sa...

Jag har inte hunnit att sitta vid datorn de senaste dagarna för vi har renoverat vårt kontor. Nu sitter vi min man och jag, med nya vyer omkring oss. Nytapetserat om nymålat men med mycket småpyssel kvar än.

Så roligt att du tyckte att min Pintorparhäxa verkade intressant. Du är så välkommen att besöka bloggen igen.

Visst är det vackert här uppe i norr! och du är mycket välkommen den dag du beslutar dig för att flytta hit.

I Arjeplogs kommun där jag bor, har de fram till 1 nov. 2010, en inflyttningsgaranti på jag tror det var 25 000:-/år för varje person som skriver sig här i kommunen. Information om det går att läsa på den här länken:

http://www.arjeplog.se/index.php?option=com_content&task=view&id=341&Itemid=368

Ha det gott! hälsn Barbro.