lördag, november 15, 2008

Inte enklare än så - Kajsa Ingemarsson

"Hur kan det som varit så enkelt plötsligt bli så svårt?

Det börjar som ingenting. En ny kollega på jobbet, några vänliga ord, en blick. Men för Annika räcker det. Rickard fyller henne med energi och glädje. Hon känner sig sedd, och något som slumrat alltför länge väcks till liv.

Hemma kämpar hon och maken Tom för att pussla ihop tillvaron med familj och jobb. Den första intensiva kärleken är långt borta och förhållandet vacklar. Annika ställs inför ett val. Är det för sent att rädda äktenskapet? Och är det överhuvudtaget det hon vill?"

Det här är ännu en bok om relationer och hur det kan bli när man låter vardagen bli alldeles för stor del i ens liv. Ännu en gång känner jag igen mig väldigt mycket. Man glömmer bort massor från när man var nyförälskad och missar att uppvakta varandra i vardagen.
Jag gillar enkelheten i boken, och hela relationsdramat. Slutet är förutsägbart, precis som det såklart ska vara i den här typen av böcker.
Snabbläst bok, som säkert inte finns kvar i minnet länge efteråt, men det var jättebra medan jag läste i alla fall!

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare:
Kajsa Ingemarsson
Förlag: Måpocket
Antal sidor: 252
Utgivningsår: 2007-08
ISBN: 9789170015533

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett tag sedan jag läste den här boken, men jag blev faktiskt sugen att läsa om den ingen när jag läste vad du skrivit.
Hur många böcker hinner du läsa på ett år på ett ungefär? Du verkar ju väldigt driftig!
/MOLLY

Ango sa...

Molly:
Det var förra året jag började räkna, då jag satte upp ett mål; att läsa minst 100 böcker under 2007. Då räknade jag med kurslitteraturen (jag pluggar på heltid). Jag tror det blev 123 böcker eller något sådant då. I år satte jag som mål att läsa 100 böcker utan att räkna in kurslitteraturen. Hittills har jag väl läst 113 böcker tror jag. Gissar att jag kommer upp i 120 åtminstone innan året är slut.

Kram
/Ango