måndag, september 22, 2008

Sex and the city, Limited extended edition

"Filmen tar vid där den Emmybelönade tv-serien slutade. Carrie är tillsammans med Mr. Big (Chris Noth) och bor och jobbar på Manhattan. Miranda har gift sig med Steve (David Eigenberg), jobbar fortfarande som advokat och bor med sin familj i Brooklyn. Charlotte är gift med Harry (Evan Handler) och har adopterat ett barn från Kina. Samantha har bestämt sig för att pröva lyckan i Los Angeles där hennes pojkvän Jerry (Jason Lewis) har blivit stor skådespelare. I filmen Sex and the City får vi följa de fyra väninnorna genom sex, kärlek och relationer i staden som aldrig sover."

Jag har aldrig varit något fan av Sex and the city, och har därför inte sett många avsnitt av serien. Att då ta sig an denna mastodontversion kändes därför spännande.
Allt är ju feelgood, och man slipper tänka. Allt serveras på silverfat och man kan bara luta sig tillbaka och åka med, och det är ju en av de negativa aspekterna med den här serien i mitt tycke. Samma visas rullas om och om igen. Samma historia ska upprepas hos alla (utom en) tjejerna, vilket gör att man tycker att man har sett det här förut (och det har man ju i alla andra filmer/serier av samma slag förstås).
Det blir aldrig riktigt långtråkigt, balanserar bara på gränsen. Riktigt roligt och underhållande blir det heller aldrig (jag skrattade ett par gånger visserligen). Det bara är...i 2½ timme! Jag imponeras inte, och jag kan fortfarande inte förstå hur det här kan vara så otroligt populärt världen över, men jag inser såklart att jag är i minoritet. Lite värme i själen ger det, och det passar bra när jag ligger i soffan och svämmas över av näsdukar (är förkyld, torkar inga tårar alltså). Funkar bra också en söndag när man är trött och seg efter lördagskvällen, eller till tjejkvällen givetvis!


Betyg:
3 av 5

Filmfakta:
Skådespelare: Sarah Jessica Parker, Cynthia Nixon, Kristin Davis, Kim Cattrall m fl.
Åldersgräns: 7 år
Speltid: 150 min
Releasedatum (DVD): 2008-11-19

1 kommentar:

enAnnan sa...

Jag är ju en Sex and the City tjej och avgudar serien och tyckte filmen var en fullständig hit! Vi var ett gäng tjejer som gick och såg, njöt, skrattade och grät.

Kramar