fredag, juli 11, 2008

Var ska man lägga näsan om inte i blöt? - Anna-Karin Elde



"Anna-Karin Elde är en av våramest geniala unga illustratörer.Hennes förra bok Om ingen nyper mig i rumpan snart så går jag hem blev en braksuccé! Nu vässar hon pennan igen i Var ska man lägga näsan om inte i blöt. Humoristiskt och ironiskt om kärlek, relationer och kvinnlig visdom."

Den här boken börjar med "Vid trettifem kan man hälsa hem" och det lägger ribban för den här boken.
Boken är rolig och underfundig och jag känner väldigt väl igen mig själv i mycket av det som står. Samtidigt som det är underfundigt så tänker man till lite och funderar över om man verkligen är sån som det beskrivs, och Ja, jag måste nog säga att jag är ganska lik...


Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare:
Anna-Karin Elde
Förlag: Wahlström & Widstrand
Antal sidor: 100
Utgivningsår: 1999-08
ISBN: 9789146172338

Inga kommentarer: