torsdag, juli 17, 2008

God natt min älskade - Inger Frimansson


"Vem är egentligen Justine Dalvik? Kvinnan i det smala, höga stenhuset vid Mälarens strand. Hon som vägrar sälja och tycks leva ett förmöget och oberoende liv.
Och vad hände egentligen på den tragiska resan i den malaysiska djungeln?
I Justines närhet tycks alltid skrämmande saker ske.
Svaret finns kanske att söka i hennes barndom. Uppgörelsen med det förflutna slutar i katastrof."

Den här boken köpte jag av impuls, och det ångrar jag. Efter halva boken gav jag upp. Jag kan bara inte komma in i boken. Jag lär inte känna huvudpersonerna och allt känns trist och oengagerat. Kanske bara fel bok vid fel tillfälle, jag vet inte, men det här funkade inte för mig.

Betyg:
1 av 5

Bokfakta:
Författare:
Inger Frimansson
Förlag: Norstedts pocket
Antal Sidor: 240
Utgivningsår: 2005-08
ISBN: 9789172636682

Inga kommentarer: