fredag, juli 04, 2008

Berlinerpopplarna - Anne B. Ragde

"På släktgården Neshov utanför Trondheim samlas tre bröder vid sin mors dödsbädd. Där är äldste brodern Tor, som i alla år bott kvar och skött gården. Nu överraskar han familjen genom att presentera sin okända vuxna dotter Torunn. Där är den korrekte Margido, begravningsentreprenören, en korrekt och plikttrogen man som möter omvärlden med sträng självbehärskning. Och där är den yngste brodern Erlend, som stöttes bort från familjen på grund av sin homosexualitet. Numera lever han det goda livet i Köpenhamn, men under den lättsamma ytan bultar en smärtsam vrede mot familjen.

Tjugo år har gått sedan bröderna sågs. Tjugo år sedan modern styrde deras liv med järnhand. Tiden är kommen för avslöjanden och kanske för försoning ..."

Det här är ännu en bok jag hört så otroligt mycket positivt om, men som i mitt tycke är urdålig.
Jag tycker att det är segt och riktigt, riktigt trist. Inte ett dugg tilltalande i mitt tycke. Det var så illa att jag faktiskt gav upp efter ett tag!


Betyg:
- av 5

Bokfakta:
Författare:
Anne B. Ragde
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 233
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789170014895

Inga kommentarer: