lördag, april 12, 2008

Smultron och svek - Eva Swedenmark & Annica Wennström

"Liselotte kämpar för att finna balans i tillvaron. Hennes man Mario driver Östersunds mest populära restaurang, La Stella, och arbetar jämt. Själv har Liselotte fullt upp med barnen Sandra och Elias, med arbetet på resebyrån, med hemmet och med sina föräldrar. Och någonstans har hon en gnagande känsla av att livet inte blev som hon tänkt sig.

Men oväntade händelser ställer allt på sin spets. Hennes bästa vän Susanne visar sig vara allt annat än trofast. Systern Linda, som lämnat Östersund för storstaden, återvänder med en överraskande nyhet. Och Liselottes föräldrar avslöjar hemligheter som ingen tidigare känt till. Liselotte tvingas ompröva sker och ting och chockar sin omgivning genom att inte vara så präktig som alla trott..."

Jag hade hört mycket om den här boken och tänkte att jag skulle "våga" mig på att läsa den trots att den är ett "relationsdrama", och jag brukar inte gilla dem, MEN den här är bra. Det här är jättebra! Det är välskrivet och jag känner igen mig i Liselottes känslor. Även om jag inte varit utsatt för otrohet så är det massor av känslor jag känner igen mig i, just idag. Kanske var det också därför jag tyckte att boken var så bra.
En riktig streckläsarbok!


Betyg:
5
av 5

Bokfakta:
Författare:
Eva Swedenmark & Annica Wennström
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2006-06
Antal sidor: 364
ISBN: 9789170013782

Inga kommentarer: