lördag, mars 29, 2008

Jag, mamma och Socka Musen - Anna Toss


"Varje dag när jag kommer hem från skolan får jag höra om alla spännande och roliga saker som har hänt mamma och Socka musen. De är de mest otroliga historier om hemliga agenter, valar i potatislandet och kameler på rymmen. Och vad hade egentligen hänt med puman som mamma och Socka musen plåstrade om? En fantasifull bok med fyndigt slut som passar bra till högläsning."

Den här boken läste jag själv, och jag tycker den är jättemysig! Som vuxen läser man den på en kaffekvart, men den passar alldeles utmärkt att läsa som högläsningsbok från ca 5 års ålder. Den passar också jättebra för den som nyss lärt sig läsa själv.
Boken är lättläst, med korta kapitel (ca 3 sidor) och illustrationer. Varje kapitel är en avslutad historia, vilket är positivt både när det gäller högläsning och för den som läser själv, men kanske inte läser så fort.

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare:
Anna Toss
Förlag: En bok för alla
Antal sidor: 78
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789172214804

Inga kommentarer: