tisdag, januari 01, 2008

Nytt bok- och läsår, och en ny utmaning!

En riktigt god förtsättning på det här nya bok- och läsåret som vi kallar 2008!
Jag hoppas att ni alla som läser i min blogg ska få ett riktigt härligt år, med massor av nya bekantskaper inom litteraturen!

Jag har beslutat mig för att jag bara får köpa max 5 böcker/månad tills jag har fått min "att-läsa-hög" att sjunka drastiskt. Bara det i sig är en otrolig utmaning, men jag får väl se till att läsa fort så jag fått högen att sjunka rejält tills det är dags för bokrean igen!

Nytt år, och då är det dags för en ny utmaning!
Utmaningen för 2007 var att läsa minst 100 böcker. I de var även kurslitteratur inräknat, för jag hade en känsla av att jag inte skulle hinna läsa 100 böcker annars. Nu blev slutresultatet 118 böcker (av de var 24 böcker kurslitteratur), och då läste jag inte så mycket de första månaderna på året. I år tänkte jag att utmaningen ska vara att bara slå 2007 års utmaning, men i år är det endast skönlitterärt eller faktaböcker jag läser för nöjes skull som ska räknas. Ingen kurslitteratur alltså.
Jag läste 94 skönlitterära böcker under 2007, och det är det som ska "slås". Minst 95 böcker under 2008 med andra ord!
Jag kommer återigen "redovisa" i bloggen (nytt inlägg varje månad) vilken bok och författare jag läst, och nu även vilket dag boken är utläst.
Bara att köra!

Inga kommentarer: