onsdag, januari 16, 2008

Månskensligisten - Anders Widén


"Thomas samlar sprängämnen. Han skolkar från skolan för att kunna stoppa vägbyggen och för att kunna följa sin lillebror till dagis. Han försöker också ta hand om sin alkoholiserade mamma. Thomas bor i stockholmsförorten Högdalen som han gör osäker med sina vansinnesfärder med trimmad moppe. Månskensligisten är en gripande roman om en fjortonåring som försöker få ordning på världen och på sitt liv."

Detta är egentligen en ungdomsbok, och det märks ganska tydligt på handlingen och väldigt, väldigt tydligt på språket. Killar i tonåren tycker säkert att boken är bättre än vad jag tyckte. Jag tyckte att det var väldigt jobbigt att läsa ordet "knulla" i var och varannan mening. Kanske kan det vara så att jag inte känner igen mig speciellt mycket i huvudpersonen, eftersom han är just en kille.
Jag gav upp boken efter hälften. Kände inget behov av att försöka läsa ut den, då den inte alls grep tag i mig.

Betyg:
1 av 5

Bokfakta:
Författare: Anders Widén
Förlag: En bok för alla
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789172214880

4 kommentarer:

enAnnan sa...

Jag är avundsjuk på dig som kan sluta läsa en bok om den är kass. Jag klarar inte det...

Kramar

Kerstin sa...

Hej Ango!

Du har fått ett You Make My Day Award av mig =)

//Kerstin

http://designk.blogspot.com/2008/01/you-make-my-day.html

Anonym sa...

Kikar in för att se vad som hänt här. Önskar dig en god fortsättning på året...ett gott bok och filmår får man hoppas.
....Lena

enAnnan sa...

Du har fått samma pris av mig.
:)

Kramar