måndag, januari 28, 2008

Iskällaren - Minette Walters


"Föraktade och avskydda är de, Phoebe Maybury och hennes två väninnor, som lever ett tillbakadraget liv på den stora herrgården Streech Grange. Och när ett lik påträffas i Streech Granges gamla iskällare bekräftar det bara vad man alltid trott, ända sedan den gången då David Maybury försvann: att det var hans hustru Phoebe som tog livet av honom. Men varför går det inte att identifiera liket? Är den döde någon annan än David Maybury? Och vad har i så fall hänt med Phoebes äkta man? Kan polismännen Walsh och McLoughlin bringa klarhet i denna svårutredda händelsekedja, där fördomar och ondsint byskvaller skymmer sanningen?"

Den här boken lät otroligt spännande, men efter 100 sidor hade den inte alls fångat mitt intresse. Boken känns väldigt platt och förvirrad. Tråkigt, eftersom jag gillat andra böcker av Walters.
Jag lade ifrån mig boken och påbörjade en annan istället.

Betyg:
1
av 5

Bokfakta:
Författare: Minette Walters
Förlag: Albert Bonnier Förlag
Utgivningsår: 1995-10
ISBN: 9789100559878

3 kommentarer:

Amoroso sa...

Säger likadant; Blomsterskulptrisen (tror jag den hette) var helt otrolig, men sedan dess har hon inte fångat mitt intresse heller.

Ango sa...

Amoroso:
Det här var bara min andra bok med Walters, och den första jag läste (för 20 år sedan eller så) var så otroligt bra (Skulptrisen). Jag har Blomsterkronan i bokhyllan som jag ska testa också och se om den är bättre.

Kram
/Ango

Anonym sa...

Om jag inte minns fel så var iskällaren hennes debutbok. För visst har hon blivit bättre sen.