fredag, november 02, 2007

Kabusa böcker

Jag blev kontaktad av en kvinna som skulle skicka Amberville till mig, för ett par månader sedan, men den boken dök aldrig upp. Inte heller någon av de PR-saker som skickats ut till alla andra som fick förhandsläsa boken.
Trist att boken inte dök upp när jag blivit lovad, men, men, det är sånt som händer. Inget jag grämer mig över.

För några veckor sedan fick jag ett meddelande i den här bloggen från en kille från Kabusa bokförlag. En jättetrevlig kille, som skickade boken Generalsekreteraren av Mark Fredel, och som jag sedan läste (vad jag tyckte kan ni läsa här i bloggen).
Idag kom två nya böcker från Kabusa. Böcker jag tyckte verkade väldigt intressanta. Böckerna är Johannas modiga idé av Katarina Frankel och Mintgrodornas återkomst av Karin Brunk Holmqvist.
Båda böckerna verkar vara väldigt intressanta, på olika sätt, och jag är jättetacksam för att just min blogg uppmärksammades så jag fick chans att testa böcker från ett för mig okänt bokförlag!
Det allra, allra bästa med det här bokförlaget är att de fokuserar på nordiska författare. Det är jätteroligt tycker jag.
Kika in på Kabusa böcker och botanisera. De har flera redan kända författare, som Pia Juul som skriver underbar lyrik, och mindre kända författare. Trots ett relativt litet sortiment så finner man en bredd på sortimentet (det finns även barn- och ungdomsböcker) så det finns något som passar alla!
När jag läst ut mina två nya böcker kommer jag såklart att skriva om dem här i bloggen!

1 kommentar:

enAnnan sa...

Jag fick tre nya idag jag oxå!!
Så kuuuul.
Och jag håller såklart med om allt du skriver om.

Kramar