tisdag, november 13, 2007

Bokfemman v. 45

Sent omsider kommer då bokfemman för förra veckan. Den var jättesvår, så jag var tvungen att tänka och tänka på det här. Nu tror jag att jag kan ha fått ihop någon lista.
Temat för bokfemman vecka 45 var:

Veckans tema för Bokfemman är middagsbjudning. Välj fem fiktiva litterära karaktärer som du vill bjuda hem på middag och motivera dina val.


  • Jamie Oliver
    Ja, jag vet, det är ingen fiktiv person, men jag vill ha honom på middag i alla fall. Han verkar ha en underbar personlighet och så måste ju nån faktiskt fixa maten också...

  • Jonas Helgesson
    Nej, det här är ju inte heller någon fiktiv person, men han har en så himla skön stil så honom vill jag också ha på middag.

  • Lisbeth Salander
    Ännu en egen personlighet. Hon har något, en speciell personlighet med en tuff fasad som jag gärna skulle vilja möta i verkliga livet. På min middag t ex.

  • Alexander
    Huvudpersonen i "Pappadagar i råttans år" verkar otroligt rolig och "down to earth" så han får hemskt gärna komma på min middag.

  • Helena
    Huvudpersonen i "Dotter önskas" för att vi har något gemensamt; vår önskan efter en dotter. Vi skulle kunna sitta och diskutera varför det är ett ämne som är så tabubelagt.






Inga kommentarer: