fredag, augusti 31, 2007

På spaning med Ann - Ann Söderlund



"Under flera år har man kunnat fnissa åt Ann Söderlunds ohämmade krönikor i Amelia. Nu finns de bästa texterna – som kretsar kring barnen, mannen, sex (och bristen på sex när alla barnen jämt ligger på tvären i dubbelsängen och man alltid är dödstrött och/eller ammar), vänner, oredan hemma, semesterförväntningar, livets vågtoppar och dalar – samlade i bokform."

Det här är en krönikesamling, och såna har jag ju konstaterat mer än en gång att jag gillar. Den här är absolut inget undantag.
Det är inte lika hysterisk roligt som Martina Haags krönikor, men Söderlunds krönikor är underfundiga och rappa. De handlar i mycket stor utsträckning om sex...eller rättare sagt om bristen på sex när man har tre småbarn i sängen. Jag känner igen mig, Ann. Sexlivet är ju inte riktigt som det en gång var...

Jag gillar det här jättemycket och hoppas att Söderlund släpper fler krönikor i bokform.

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare: Ann Söderlund
Förlag: Natur och Kultur
Antal sidor: 158
Utgivningsår: 2007-08
ISBN: 9789127025653

1 kommentar:

enAnnan sa...

Det här är nog en bok för mig!!

Jag gillar ju Ann
OCH sex ;)