söndag, juli 01, 2007

Hemliga pappan - Andreas Ekström


" Vem är Hemliga pappan? Man kan svara på många olika sätt. En vanlig man. En vanlig pappa. En nybliven far som sommaren 2005 började skriva och publicera texter om och till sin nyfödda dotter, men utan att avslöja sin identitet. Bloggen hemligapappan.se blev snart en av de allra mest lästa i Sverige. Dess berättelser - med en blandning av lågmäld humor och oreserverad pappakärlek som saknar föregångare - är bakgrunden till denna bok.

Andreas Ekström har skrivit en samling känslostarka texter om sina första stapplande steg i livet som pappa. Inga goda råd. Inga som helst tips. Utan bara en pappa som ömsom häpet lycklig, ömsom grubblande vemodig letar sig fram för att bli bäst i världen på att vara pappa till en alldeles ny liten människa."

Den här boken gör mig glad att läsa. Jag har inte läst hemliga pappans blogg tidigare (finns på http://www.hemligapappan.se/), så det här var en ny, och mycket trevlig, bekantskap för mig.
Jag gillar alla de här igenkänningssituationerna som beskrivs. Alla tankar som förmedlas.
Boken ska inte sträckläsas om man följer författarens egna råd, men det var precis vad jag gjorde. Jag kunde inte låta bli...och jag har ju ingen liten bebis som pockar på uppmärksamhet heller.

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Andreas Ekström
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 175
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789172320765

Inga kommentarer: