lördag, juni 30, 2007

Ny beställning

Igår la jag en ny beställning till Månpocket. De böckerna kommer om en månad ungefär. Jag började såklart att längta som en tok efter mina nya små kärlekar direkt...

De här böckerna beställde jag:

* Kungamordet - Hanne-Viebeke Holst
* Ännu en jävla natt i Suck City - Nick Flynn
* Mörker, ta min hand - Dennis Lehane
* Ett välsignat barn - Linn Ullman
* En drink före kriget - Dennis Lehane
* Patient 67 - Dennis Lehane
* Food Noir - Mons Kallentoft
* Snabba Cash - Jens Lapidus
* Den döende dandyn - Mari Jungstedt
* Blocket - Karin Wahlberg

Det blev några av Dennis Lehane. Anledningen till det är att jag tänkte läsa Gone baby gone, som ligger i bokhyllan sedan länge. Så fick jag veta att man bör läsa böckerna i ordning, och Gone baby gone är inte först i raden. Mörker, ta min hand är den senaste så det var lika bra att beställa de andra också när jag ändå höll på!

Inga kommentarer: