onsdag, maj 23, 2007

Bokklubbar

Det finns hur många bokklubbar som helst, och jag har varit med i en hel drös av dem. Just i skrivande stund är jag bara med i tre, men har långt framskridna planer på att reducera antalet till bara en enda.
En av bokklubbarna är Spänningszonen. En utmärkt bokklubb för den som gillar deckare, även om de har en hel del andra böcker också.
Så är jag med i Böckernas klubb. En bra bokklubb med alla möjliga och omöjliga böcker. Månadens bok är ofta ur en lite smalare nisch, men det finns garanterat något för alla.
Dessa två bokklubbar har jag tänkt lämna till förmån för en billigare bokklubb: Månpocket. Nu som först har jag insett att Månpocket faktiskt finns som bokklubb och de är riktigt billiga!
De tar 59:- för första boken, 49:- för andra och 29:-/st för resten man beställer. FRAKTFRITT!!! Alltid fraktfritt!
Även de har månadens bok som dyker upp i brevlådan om man inte loggar in och avbeställer den.
Gissa om jag har blivit storkund hos dem nu! Väntar på 5 böcker (minns knappt vilka det var, så "till mig" blev jag när jag beställde). Jag vet att det var "Flickan i källaren", "Matilde" och "Män som hatar kvinnor" till maken eftersom han vill läsa triologin!
Tänkte lägga en ny beställning på:

"Duck city" - Lena Andersson
"Bär ditt barn som sista droppen vatten" - Björn Ranelid
"De hängda rävarnas skog" - Arto Paasiilinna
"Det som ögat ser" - Ann Lagerhammar
"Schamanen" - Giles Blunt
"Ett sista livstecken" - Hannah Nyala

1 kommentar:

enAnnan sa...

Låter ju som en bra klubb ju!
Har gått ur Pocketklubben nu och är för tillfället inte med i något.
Helt klart värt att kolla upp.

Kramar