måndag, februari 19, 2007

Crank



"När torpeden Chev Chelios vaknar upp en morgon kan han nästan inte röra sig alls. Han har i sömnen blivit förgiftad av den kriminelle Ricky och Chev har nu bara en timme kvar att leva. Endast genom att hålla pulsen uppe kan han förlänga sitt liv. Med adrenalinet pumpande genom kroppen ger han sig av ut på gatorna, både för att få hämnd men även för att leta efter det motgift som kan rädda hans liv. Jason Statham, känd från The Transporter och Snatch, spelar huvudrollen i denna fartfyllda actionfilm om en mans kamp för att överleva. Högt tempo, spännande biljakter och rafflande uppgörelser är självskrivna ingredienser i denna actionsuccé. Ett absolut måste för alla actionälskare."

Ok, så här är det: Den här filmen är säkert en superfilm om man är kille, 15 år och gillar snabba bilar och tycker det är lite lagom pinsamt att se bröst på TV. Faller man inte in i den här kategorin så bör man inte se eländet (ja, så illa är det faktiskt).
Filmen har snabba klipp (och är man lite "till åren kommen", dvs 25+ ;), så blir man yr i huvudet av det).
Filmen börjar med att man ser ett par händer och man förstår att de sitter på en lätt förvirrad person. Personen hittar en DVD (med texten Fuck you på) som han sätter i DVD-spelaren (hur visste han att filmen fanns?). På filmen får han veta att han (som är yrkesmördare) under natten blivit injicerad med "Pekingcocktail" som är ett gift och han kommer dö inom 1 timme.

Timmen blir flera timmar eftersom adrenalin bromsar dödsförloppet.
Ja, det är mycket skjuta, lite sex och snabba bilar såklart, men trots det så dör killen i slutet, men självklart först efter att han har dödat personen som är skyldig till injiceringen.
Ja, jag vet att jag avslöjade slutet, men jag tror inte det gör något...

Mitt tips: Hyr en annan film, inte den här (som jag inte ens såg färdigt på, utan fick slutet berättat för mig).

Betyg:
- av 5


Inga kommentarer: