torsdag, oktober 05, 2006

Dark memories



"Karen har motvilligt gått med på att uppfylla sin mormors sista önskan och reser till en avlägsen och förfallen herrgård för att sälja familjehemmet där hon växte upp. Men Karen inser snart att hon inte är ensam på ägorna. I ett skjul bland stallen bor Pierce, en underlig och mystisk fastighetsskötare. För varje natt hon tillbringar i det dammiga huset förvandlas hennes vackra barndomsminnen till hemska mardrömmar..."

Jag borde egentligen ha dragit öronen åt mig redan när jag konstaterade att filmen hette något med "Dark". Det bådar inte gott. När det sedan på baksidan stod "Vågar du möta din största rädsla?" borde jag definitivt förstått, men nej, då. Jag köpte allt filmen. Ett stort misstag!
Jag har så fruktansvärt svårt för den här typen av filmer. Ett gammalt övergivet hus, en ung kvinna i karriären ska bo (tillfälligt) i huset och givetvis händer det saker. Hon måste konfrontera sina hjärnspöken och förträngda barndomsminnen...
Nåja, det positiva var att den fick mig att minnas att det bara är 2 veckor kvar till min psykologitenta. Funderade en hel del på det där med bortträngning som psykologisk term.
För att återgå till filmen så var den en enda stor gäspning faktiskt!
Betyg: 1 av 5

Filmfakta:
Regi: Rubi Zack
Skådespelare: Tom Sizemore, Randall Batinkoff, Jenny Mollen, Gina Philips m fl.
Filmlängd: 84 min
Releasedatum: 2006-09-27
Genre: Thriller/Skräck

1 kommentar:

enAnnan sa...

Du vet om att du är fullständigt UNDERBAR va??Så mycket vettigt som kommer ur din mun - och jag sväljer det du säger med hull ohc hår. :)

Tack för att du finns Ango. På riktigt.

PS:Du ser väl bara på omslaget vad det är för film. Hua - skulle jag aldrig se. Avskyr rysare. Ds

Kramar